Selasa, Oktober 14, 2008

Abah Mertuaku............

Abah mertuaku accident 3 hari yang lepas setelah pulang dr kebun. kene langgar dengan motor kat ulu dengar oleh seorang budak sekolah yang akan mengambil exzam SPM next week. abah patah kaki kiri, dahi, kening kiri dan belakang kepala berjahit. sekali pandang abah mertuaku seperti memakai kening palsu... tapi aku tau dan amat pasti ia sesuatu yang amat menyakitkan....

abah dijaga oleh mak mertuaku. kiranya hospital menjadi rumah sementara bagi mak. dan aku, mengambil tanggungjawab sebagai anak dengan membantu sedikit sebanyak yang termampu.

setiap hari aku akan melawat abah dan mak mertuaku kat hospital. aku bawakan nasi dan lauk untuk mak makan time lunch. dan sebelah ptgnya aku membawa minuman petang.... abah yang dah boleh makan, dan semakin cergas, aku bawakan air teh 'o' panas. laju je minum........ hehehe............

semalam abang tak keje. semalam juga aku ambil adik2 ipar kat ulu dengar. adik iparku yang perempuan tak pernah tengok abah sejak abah accident. dan dia nak ambik SPM tahun ni. so, aku bawa la........ bukan apa, macam2 hal yang tak diduga boleh berlaku dalam sekelip mata....... mintak2 dijauhkan...........

semalam aku dan abang, belikan mak mertua kerusi malas. selesa sikit nak tido kat wad. nanti abah pun boleh pakai bila da kuar wad nanti..... memandangkan ianya satu keperluan, aku dan abang pun belikan. walaupun duit yg ada, cukup2 untuk beli susu anak, tapi aku korbankan juga......... duit boleh di cari... tapi mana nak samakan kasih sayang dan pengorbanan mertuaku yang telah melahirkan dan membesarkan suamiku......... lagipun, sewaktu kecil suamiku bukanlah jenis kanak2 yang sihat..........

Tiada ulasan: