Khamis, Julai 30, 2009

hai....

hai....... terlalu lama tak update blog ni. bukannye apa, terasa sangatlah malas sejak aku berbadan 2 ni..... ditambah pulak dgn nafsu makan yang membuak2... pehh....... weight pun dah naik. sebelum pregnant, weight cuma 52kg. sekarang ni, dah naik jadi 56kg. wah!!!! kalah laki aku. hehehe........ mana taknye, dia semakin kurus. aku pulak semakin gemuk......... tu baru pregnant 4 bulan. kalau 9 bulan?????

kata org, bila dah mengandung banyak ni, keadaan fizikal si ibu akan jadi lain. hmm....... camne tu? agaknye terlebih hormon kot....... hahaha........ agak je....... aku pun tak tau tu fakta ke ataupun mitos semata2. yang penting, ibu dan anak dalam kandungan sihat wal'afiat. amin.............

sebut pasal mengandung ni, aku tertunggu-tunggu khabar berita gembira dari 2 sepupuku yang telah berumah tangga. iaitu kak wanie dan ham.... tapi kak wanie kata, dia lom ada rezeki lagi. ham pulak dah pun berisi. lewat 2 bulan dari aku. alhamdulillah.......... rezeki....... muda2 dah jadi ibu......... tu pun nenek yg bagitau. time aku balik kg minggu lepas. kebetulan aku ngidam betul asam pedas nenek. sekali balik kg, dia cam tau2 je aku nak snagat makan asam pedas. pehh!!! sedap betul. apa taknye sampai 2 pinggan aku tambah nasi. pastu selang sejam, makan lagi........ mana taknye, badan aku jadi berisi semacam je........... hehehe..........

hmm...........sebut pasal anak pulak, aiman dah semakin cerdik. semkain boleh disuruh dan diharap. time aku penat, diala yang jaga adiknye. memang boleh diharap. tapi yang payahnye, control betul adiknye tu. sampaikan adiknye takde space nak buat hal sendiri. mesti abangnye akan protes dulu. ada je yang tak kene. time gaduh pulak, 2-2 tak boleh ngalah. 2-2 nak menang. hana, bile tak dapat, tengok ibu dia. minta simpati. mana la tau kalau2 ibu boleh tolong dpaatkan apa yang dihajatinya......... tapi selalunya, adik la yang menang kalau ibu dah masuk campur..... biasa la..... sekarang ni, anak2 ada habit baru. iaitu, cium perut ibu. diorang tau yang diorang bakal dapat adik baru tak lama lagi. punye la excited aiman bila tau perut ibu ada baby. hana pun sama. siap usap lagi. sayang betul. apa pun, mudah2an kebahagian ini takkan hilang........ walaupun pelbagai dugaan yang melanda.........

Tiada ulasan: