Jumaat, Julai 25, 2008

cukur rambut

aku cukur rambut hannah semalam. mulanya suami tercintaku tak memberi keizinan untuk cukur terus rambut hannah. tapi setelah ku jelaskan dengan terperinci, barulah suamiku setuju aku cukur habis rambut hannah yang semakin nipis akibat 'cukur bantal'. hannah tidak banyak karenah. hanya dengan menyarapkan dia, aku senang mencukur rambutnya. tanpa sedikit tangisan, dia relax dan senang dengan keadaan itu. alhamdulillah......... semuanya selesai. cuma aku berharap agar rambutnya cepat tumbuh kerana hari raya bakal menjelang. dan aku inginkan anak-anakku kelihatan cantik, hensem dan kemas. wah! aku ni......... almaklumlah setelah mempunyai zuriat sendiri, kini aku semakin yakin dengan tujuan hidup. hidup penuh impiam. impian bersama suami tercinta dan anak-anak tersayang. syukur alhamdulillah dengan rezeki kurniaan Ilahi..........
malam tadi aku menelefon kakak ipar kesayanganku, kak zana. aku mendapat khabar gembira yang menyatakan dia sudah pun berbadan dua. alhamdulillah.... akhirnya dia menjadi seorang ibu. dan aku tumpang gembira dengan perkhabaran itu. mulanya aku mendengar dari ayah. tapi ayah mengatakan, dia belum confirm. tetapi semalam, dia mengesahkan....... aku berharap, dia sentiasa sihat dan tabah hadapi ranjau kehidupan seorang ibu. bukan senang nak membahagikan kasih sayang dan masa antara anak, suami dan keluarga. namun itulah kehidupan. penuh dengan dugaan. hanya insan yang tabah dan sabar yang mampu hadapi semua dugaan Ilahi.............
hari ini suami tercinta demam. mc. doctor mengatakan darahnya tinggi. suami tercintaku memang mempunyai sejarah hipertensi daripada keluarga belah mak mertuaku. tapi keadaan suami tercintaku masih dibawah tahap kawalan. alhamdulillah.... dan sekarang anakku, aiman pula demam. asyik menangis je sepanjang hari. tak mahu dipeluk orang lain melainkan ibunya sendiri. aduhai......... semua nak ibunya...... kelam kabut dibuatnya. apa taknya, aiman ngarok sebab demam tapi dalam masa yang sama dia tetap aktif. cuma lasaknya lain macam sikit. kalau tak sabar, boleh kena heart attack. hannah pulak ngarok sebab lambat dapat susu. ayahnye pulak sakit kepala. semua aku. tapi aku seronok kerana aku berkorban untuk keluarga tersayang. mudah-mudahan suami tercintaku dan anak-anakku sihat....

2 ulasan:

WaNNi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
WaNNi berkata...

suka ye gambar ala2 cover. pergi ke website ni www.magmypic.com. Bagus la dapat cuba sesuatu yg baru dgn berblog. Keep up the good work!