Khamis, Oktober 23, 2008

alahai anak............



semalam sedang aku duduk2 bersantai bersama anak2ku, secara tiba2 tanganku terasa ingin mengusap kepala anak2 kesayanganku... namun, bila tangan ini menyentuh kepala anak daraku, hannah, aku terjumpa satu benjolan kat pusar kepala kanannya. anakku yang seorang ini memang lain sikit. sejak kecil dia mempunyai 2 pusar di kepalanya. dan sejak kecil tidak susah menjaganya. amat mudah dan senang sekali.




setelah aku membelek dengan teliti, rupa2nya ia adalah bisul. alangkah terkejutnya aku kerana aku cukup menjaga kebersihan kedua anakku... setiap hari kain buai berganti... bantal tidur selalu jemur, sarung bantal juga berganti setiap hari........ namun terjadi juga bisul dikepalanya.... agak risau kerana ia terkena dikepala. betul2 di pusar kanannya.... akibatnya dia tak lena tido... tapi yang peliknya dia tak nangis... cuma sesekali merengek nakkan susu. selepas tu, kembali aktif ataupun terus tertidur..... kadang2 aku berfikir sendirian, tidak berperasaankah anakku ini??? hahaha........ namun aku bersyukur dia terlalu kuat semangat.... ayahku selalu berkata, anakku yang seorang ni persis arwah neneknya... tak mudah patah semangat. selagi boleh tahan, dia tahan.... rasa dah sakit sangat baru la dia....... UWAAAAAA

Tiada ulasan: