Selasa, Mei 19, 2009

sup ayam dan nasi impit....

hari ni aku masak nasi impit dan sup ayam untuk lunch. ayah, aku masakkan bubur. dia tak boleh makan makanan yang keras-keras. almaklumla dalam proses pembikinan gigi palsu. anak-anak, terutama aiman, nak sangat makan sup. "bu, nak cup bu.... nak cup..." bila aku tanya nak sup apa? aiman cakap "hmm........ nak ayam!" begitu lancar sekali bila nak makan ayam. jadi aku pun terkial-kial la.... pergi pasar. walaupun aku rasa cam takde mood nak masak. tapi anak nak makan, layankan je la.....







sup ayam. tapi tak nampak sangat ayamnye.... hampir sahaja dihabiskan oleh anak-anakku yang kuat makan. lebih-lebih lagi aku masak sup. lagi la.... favourite diorang..... lepas makan, anak-anak aku pun terbongkang tengok astro ceria. sampai terlelap si kecik tu.... cian dia....

3 ulasan:

melati indah berkata...

mcm sedap je kak..mintak cikit..huhuuh

kisah seorang ibu dalam mengharungi suka, duka dan ranjau kehidupan... meniti hari-hari penuh cabaran, dugaan dan menuntut pengorbanan serta kesabaran yang amat tinggi... berkata...

wahai melati indah, siapakah kamu? dan bagaimana kamu dapat membaca blogku?
wahai melati indah, tolong beritahu siapa dirimu..... jujurlah pada dirimu. sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui....

Tanpa Nama berkata...

sy link dr blog sy la kak..jempot la ke blog sy..huhuuhuh..
www.melatiindah.blogspot.com.